Urheilugaala 2023

Koulutus:

1996 lähihoitaja (Kuusankoski)

2003 sairaanhoitaja (Helsinki)

2016 sairaanhoitaja YAMK (Espoo)

Lisäopintoja mm:

2016 lean perusopinnot YAMK (JTO Lean learning center + HUS)

2016 lean esimiestyössä (JTO Lean learning center)

2018 lean valmentaja (HUS)

2020 SHQS (Social and Health Quality Standard)  laatustandardi (VSSHP), sisäinen auditoija

2024 IMS laatu- ja toimintajärjestelmä

Tällä hetkellä (2024):

Henkilöstöjohtamisen opinnot (Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu)

Muuta:

Lääkintäaliupseeri (ylikersantti)

Ryhmän varajohtaja (Libanon 2000-2001)

Marko Muukka, 48

Lean coach

Olen koulutukseltani sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittämiseen ja johtamiseen erikoistunut sairaanhoitaja (YAMK). Omaan yli 20-vuoden kokemuksen psykiatrian kentältä ja digipalveluiden kehittäjänä (mm. Mielenterveystalo.fi, Virtuaalisairaala, lean, psykiatrian digihoitopolut ja etäpalvelut). Toimin päivätyössäni projektipäällikkönä (TYKS Psykiatria) toiminnan kehittäjänä ja muutoksen aktivaattorina. Osallistun vahvasti uuden psykiatrian sairaalan suunnitteluun, erityisesti avohoidon & digitalisaation näkökulmasta.

Työn ohella toimin poolbiljardin lajipäällikkönä Suomen Biljardiliitossa.

"Ajattelen että tärkeintä on yhdessä tekeminen ja vaikeidenkin asioiden ääneen sanominen. Elämme tälläkin hetkellä suurien muutosten aikaa. Vanha ja uusi törmäävät rajustikin yhteen. Silloin tarvitaan yhteistä näkemystä, kokeilukulttuurin ymmärtämistä ja toiminnan yhdenmukaistamista. Mutta kaikkein tärkeintä on pitää henkilökunnasta hyvää huolta. Jos vasara on rikki, niin sillä ei voi naulata nauloja".

Terveisin,

Marko